Sidor

torsdag 11 juni 2026

Skolavslutningsdag

 Nu får du hänga med mig på min dag i juni. Fler som fotar ett foto i timmen hittar du på ettfotoitimmen

06.59 fotar jag ut mot sjön. Nu när det börjar bli grönt syns den inte så mycket.

07.59 har jag plockat fram ett par av mina POW-örhängen eftersom jag ska på skolavslutning idag. 

08.59 är jag på väg och snart framme hos familjen som jag får följa med på skolavslutning.

09.59 (el. faktiskt liite senare) kommer vi ut från skolavslutningen och funderar på var vi ska åka och fika.

10.59 har vi kollat två ställen som var överfulla med folk. Så vi köper med oss fika och glass och äter hemma istället. 
11.59 fotar jag dotterns fina växter utanför entrén. Det är dags för mig att åka hemåt. 


12.59 fotar jag mina fantastiska pioner på sydsidan. Tyvärr har en del slagits sönder av regnskurarna de senaste dagarna. Men de här är väldigt fina.

13.59 och det är dags att öppna butiken. Det var många kunder som väntade utanför när jag öppnade vilket är superkul!

15.25 har jag släppt ut sista kunden och tar en kopp kaffe och vilar benen lite. 

15.59 plockar jag tillbaka knapprör i hyllan efter senaste kunden. 

16.59 har jag skrivit nytt på hyreskontrakt med min nya hyresvärd. Huset jag har butiken i har fått nya ägare och nytt kontrakt är nu påskrivet. 

17.59 är det alldeles strax dax att stänga butiken. Min kollega får stanna kvar över natten...

18.59 är det dags för middag som är en slags gratäng.

19.59 har jag hängt tvätt ute och sjunker ner i soffan lagom till att vädret visas.

20.59 hade vi precis avslutat ett avsnitt av Bergerac på svtplay. Vi är inga fotbollsfantaster så jag tittade bara på 20 minuter på första vm-matchen, sen räckte det...

22.07 får jag se att himlen har en ovanligt vacker färg och "måste" fota. 

Ha en fin vecka

8 kommentarer:

  1. Tack för besöket hos mig. Vad mysigt att få gå på skolavslutning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika: Ja det var kul att få vara med på skolavslutningen.

      Radera
  2. Halloj! Inne och kikar på din dag. Som vanligt är det kul att följa med och se vad du har haft för dig!
    // Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna: Tack för att du tittar in. Försökte kommentera hos dig men lyckades inte få igenom kommentarern 🙃

      Radera
  3. Länge sedan jag bevittnade nån skolavslutning. Perfekt få öppna som du "vill" 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är toppen att bestämma själv. Men jag öppnar alltid kl.14 så det var ingen ändring 😘

      Radera
  4. Hoppas att nya hyresvärden inte kom med någon chockhöjning av hyran? Så mysigt med skolavslutning, det har man ju hunnit med ett antal under åren ...
    För sju år sedan planterade jag ett vitt och ett rosa blåregn, det rosa blommade för första gången i år - så det gäller att ha tålamod!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anni: Ja, det har varit ett antal avslutningar genom åren, men detta var första med ett barnbarn. Jag får ha tålamod så får vi se hur det går i detta köldhål. Det blev ingen chockhöjning av hyran vilket det kunde blivit. Men då hade jag sagt upp lokalen och fixat på något annat sätt i mindre skala. Nu kan jag fortsätta ett tag till

      Radera