fredag 19 augusti 2011

Min dag

Idag är det ett foto i timmen som gäller igen. Den här gången i Huset på landet (blogglänk).
08.53 Har nyss vaknat efter att ha sovit 2-3 timmar längre än vanligt. Äntligen utvilad. =D Tittar ut och ser hur det regnar.
09.53 Tänder i vedspisen bara för att det är så mysigt. Speciellt när det regnar ute.
10.53 Bäddar sängarna på vinden eftersom vi får besök av mannens barn och barnbarn i helgen. Hittar lite skatter, tex en låda med spetsar, silketråd och knappar.
 11.53 Kollar mail...
 12.53 flyttar jag om och gör rent i skåpen. Jag vill ha sakerna så att det passar mig. Jag vet inte vad det är som gör att man vill ha det på ett speciellt sätt men så är det i alla fall. När jag öppnat fel dörr tillräckligt många gånger måste jag ändra.
...jag putsar även några silverljusstakar jag hittade i skafferiet. De blir fina på bordet i salen.
13.53 har vi ätit lunch och till efterrätt blir det lite passionsfrukt och kiwi.

Fler bilder kommer och fler deltagare hittar du här!

9 kommentarer :

disa sa...

Roligt att få följa vad du har för dig! =)

Annika sa...

Kikar in på din EFIT-dag, vilken vacker första bild, så grönt och härligt

Micke sa...

Gott med efterrätten.

Joakim sa...

Härlig vedspis :)

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din efitdag.
Kram

Therese Skoogh sa...

Att få följa en dag på landet ger mig ett inre lugn. Härligt!

Mvh Thereese

Lena Andersson sa...

Det är inte bara ett underbart hus det har en skatt kammare till vind, det måste vara det ultimata huset.

Lena Selberg Zolland sa...

Luftigt och fint i köksskåpen.

Min tråd sa...

Otroligt vaf mycket du hunnit med! Vilka fina spetsar du hittade!