Idag är det dags att fota en bild i timmen igen. Värmen är äntligen här, även om det faktiskt är väldigt skönt att sitta i skuggan. Fler som fotar sina dagar hittar du på ettfotoitimmen.se
Kanske blir det så att jag tar ett dopp i eftermiddag, kanske årets enda... Vi får se.

07.17 fotar jag min vanliga EFIT-vy ut mot sjön
08.17 är jag på väg att promenera min runda. Himlen är väldigt svart västerut. Troligtvis blir det regn under dagen.

10.17 regnar det någon millimeter och jag hann precis vattna lite innan det drog igång. Jag tänker att jorden lättare tar åt sig regnet om det är lite fuktigt i förväg. Dessutom ville jag tömma regntunnorna ordentligt innan regnet så att de kan fyllas på.
11.17 har mannen åkt för att köpa jordgubbar och för att handla lite till gästerna som kommer i morgon. Jag planerar matlista och skriver in i handlings-appen
13.17 har mannen kommit hem och jag börjar skiva jordgubbar för att frysa in. Men 8-9 liter ställer jag in kylen för att ätas som de är.
15.17 sitter jag vid datorn en stund. Både för att fixa med mitt instagramkonto och för att lägga in de här bilderna.

17.17 har vi gått ner till sjön, mannen har skruvat fast stegen på bryggan och jag kliver i. Med väldigt uppvärmd kropp kändes det kallt även om det var 24°. Tyvärr är det stenig botten, men till slut hade jag doppat mig och det var otroligt skönt.
17.29 är vi på väg hemåt igen genom vår skog. Det var varmt men väldigt vackert.
19.17 har vi precis ätit musslor. Värmen i luften och musslorna tog mig tillbaka till Arles, där vi bodde förr.
20.17 fotar jag dahliorna som jag köpte i kruka för ett tag sedan. De blommar helt hysteriskt. De jag planterat i landet av knölar jag sparat sedan förra året har inte ens knoppar än.
21.17 sätter jag mig på verandan och stickar en liten stund. Det är nästan lika varmt ute som inne men något svalare.
Det är blir sista bilden för idag. Nu (22.08) ska jag lägga mig och läsa en liten stund innan jag försöker sova.














4 kommentarer :
Äta 8-9 liter jordgubbar "som de är" Ahh, hur många är ni då? 20-30 st? Haha, tokes mest.
Nu har jag lagt in 3 månaders EFIT-dagar så du vet.
Det blir kalas med kanske 12 - 14 personer (=tårta) och innan det 8-10 personer som vill äta jordgubbarna som de är 🍓🍓🍓
Vilken underbar lyx med så mycket jordgubbar! Och den fantastiska utsikten du har, varje dag. OCH så gott att äta!
Men 24 grader i vattnet, det är ju ljummet ;-) Är det 16 grader så är det om inte perfekt, så åtminstone badbar temperatur. Man är nöjd med så lite på "min" gotlandsstrand.
Härligt att få följa din EFIT-dag, nu är mina bilder uppe, orkade inte lägga upp dem igår.
Skicka en kommentar