tisdag 28 september 2010

Tredje gången gillt

Idag har jag, två gånger, oberoende av varandra hört om estländsk uppläggning. Nyfiken som jag är så ville jag såklart ta reda på vad det är.
På youtube hittade jag förstås flera beskrivningar men det här får ni se. Det är Nancy Bush som visar.



Jag tycker att det liknar en uppläggning som min stickkurskompis Gunilla visade mig men som jag tyvärr har/hade glömt bort. Nu får jag testa igen.
På fredag är det ju Socktober och då ska jag sätta igång en sockstickning förstås. Troligtvis blir det Kirsten Kapurs mysteriesockor även i år. Förra året stickade jag hennes mysteriesockor och gav bort i julklapp.

2 kommentarer :

Pernilla sa...

Ja, nå har jeg bestemt meg for og hiv meg med på ukeUFO. Veldig fornuftig men om jeg klarer av og få utført dette återstår og ser. Jeg har alltid mye på gang samtidlig og som du sitter jeg og venter på 1 oktober, jeg skal strikke mysteri socks 2010.

Ha en riktig fin dag!

Pernilla

Fiff sa...

Hej! Vilken trevlig blogg jag hittade här...måste jag ha missat. Dig måste jag allt följa ;-) Snygga sockar förresten!