onsdag 15 september 2010

Vad gör man inte...

...för ett foto till bloggen. Akrobatiska konster krävdes för att ta på tröjan med ärmarna i magic loop och att dessutom försöka få till ett foto var inte lätt. Men jag reder mig...

Nu blir nog inte ärmarna för smala som första gången jag stickade dem i vintras. Då fick jag repa upp och gav upp, med följd att kassen med tröjan hamnade längst in i garderoben.
Nej, nu ska tröjan bli klar. Inte idag kanske men i alla fall i september.

xxxxxxxx bortredigerat...

15 kommentarer :

Skarvtjärns Greta sa...

Hur snyggt som helst. När tröjan är snygg tittar man inte på halsen. Undrar om beskrivningen finns på svenska?

Lillemor i Hummelsta sa...

Gud så snyggt!! Vill göra!! Håller med Greta, finns beskrivning, och då helst på svenska, men skulle kunna lära mig vilket språk som helst om det krävs.

Pernilla sa...

Denne ser kjempefin ut. All honnør til deg som tar tag i et så stort prosjekt som legat bortgjemt et tak.
Glær meg til og se det ferdige resultatet.

Pernilla

Efwa - Medea sa...

Tröjan stickar jag efter mitt eget påhitt (inspirerad av några andra) men själva mönstermaskorna kommer från sockmönstret Pomatomus.

Anna Maria sa...

Tröjan blir jätteläcker, men det är ju du också!

Cecilia sa...

Hon hälsar på hos mig ibland också, med sin rynkiga hals! ;-)
Väldigt fin tröja, mönstret gör sig väldigt bra i det lite grövre garnet!

mary-ann sa...

jättefin tröja i ljuvliga färger :)man kanske skulle ta tag i sina ufon :p

á Yeliqa sa...

Hur snyggt som helst!!!

SF sa...

Vad läckert med de olika färgerna.

Livsresande sa...

Impad!

Anette L sa...

Hej hej!
Jag har smugit runt här hos dig ett tag - massor av fina saker gör du! Och tröjan blir riktigt läcker! :)

MalinSj sa...

Lycka till. Tröjan blir vacker //MalinSj

Anne-Line sa...

Inget fel på din hals, tröjan är även den snygg!

Klanka inte ner på dig själv, njut av den hals du har!

Iwona Eriksson sa...

Så snygg!

vicky sa...

vad fint mönster!