tisdag 28 september 2010

Veckans UFO, vecka 39

Maria har tagit ett väldigt bra initiativ som innebär att vi som har några UFO:n liggande i korgar, påsar och garderober kan ta tag i dem och göra en liten happening av det.
De regler Maria satt upp för sig själv tar jag åt mig också och fr.o.m. nu är det UFOstickning som gäller.
  • Som UFO räknar jag ALLA projekt startade innan idag.
  • Jag måste inte arbeta bara på detta projekt, men ge det lite omsorg vid varje tillfälle jag sätter mig ner hemma och handarbetar. Det skall vara roligt att vara med garn.
  • Jag kan välja att inte fortsätta med projektet, men då måste jag ge bort det, repa upp det eller något annat så att det inte finns kvar i UFOkorgen.
  • Jag måste inte göra klart projektet under vecka.
  • Veckans UFO får inte vara samma projekt 2 veckor i rad, men jag får givetvis jobba vidare på projektet parallellt med mitt nya veckans UFO.
Vecka 39 är det min fiskrenströja som gäller. Den har legat så länge och för någon vecka sedan kom jag igång med ärmarna men den blev inte klar. NU är det dags att slutföra den och dessutom skriva klart instruktionerna så att andra kan sticka en sådan här uppifrån och ner-tröja.





3 kommentarer :

Marias garnhändelser sa...

Lycka till med rensandet:-)

Myggan sa...

Smart idé!
/Anna

krakel sa...

Jaa, en sån tröja vore inte dumt att ha! Den är sååå fin.