tisdag 22 februari 2011

Lite av varje

I helgen har jag stickat på lite av varje av mina viktigaste projekt. Virkning har det däremot varit dåligt med.
Just nu är det ärmarna på min Celery-kofta som är viktigast. Jag vill verkligen bli klar nu. Men det är nog minst 20 cm kvar och jag stickar båda på en gång som vanligt. Längtar till jag får lägga den i blöt och se hur garnet vecklar ut sig och blir mjukt och fylligt. Just nu luktar det mest spinnolja och är lite strävt och hårt.
Min vårgröna Shetland Triangle är verkligen en perfekt tv-stickning. Har nog gjort halva mängden rapporter tror jag och min Stjärnhop växer med ett eller ett halvt varv om dagen och snart ska jag virka ett varv eller två på min Dropskofta också.
Ha en underbar dag och missa inte Stickcaféet online i eftermiddag.

3 kommentarer :

mary-ann sa...

inte bara en annan som håller på med flera samtidigt ser jag :))

Tina sa...

Vilken underbar kreativ bild! Den gröna Celerykoftan kommer att bli kanonsnygg.

Kattis sa...

Vad mycket fint du gör, och det på en och samma gång! :)