söndag 13 februari 2011

Lite besviken

Skrev ut mönstret på den fina virkade dropskoftan och började virka prov. Efter ett tag kom jag på att jag måste räkna ut hur mycket garn i meter det går åt och då visar det sig att garnet jag tänkt använda inte räcker.
Garnet som finns i samlingen är Grønhøj Hør, 60% bomull och 40% lin. Mannen tyckte att jag skulle försöka få tag på mer och jag sa att jag ska ju inte köpa garn i år. Men jag ska fundera på om det är okej att komplettera och därför har jag börjat med att maila Kampes och fråga om garnet finns kvar.

6 kommentarer :

Stina sa...

Hej!
Garnet du söker finns till försäljning här:
www.textera.se

Ulla sa...

Någon synd får vi kosta på oss ...för den goda saken.
Ha en fin ny vecka
Ulla

Efwa - Medea sa...

Aah, Tack Stina för tipset...

Paradiset Kaos sa...

Att köpa garn till något man har börjat på och ser att garnet inte räcker, tycker jag inte ska räknas till garninköpsstopp

Iwona Eriksson sa...

Det blir tråkigt när man märker att garnet som man har hemma räcker inte till projektet. Men tur att ibland kan man hitta att köpa till :)
Och det räknas inte som ny inköp...:) Ha en skön dag!

Metta sa...

Håller med de övriga att det måste vara tillåtet att komplettera. Speciellt om man har tur och får tag på samma garn. Det viktiga är ju att du använder upp det garn du har i ditt förråd.
Ha en bra vecka!