torsdag 24 mars 2011

Nysytt

Har haft en systund och blivit klar med två plagg till mig. Ett par svarta leggings och en svart och vitprickig tunika men jag tog av mig byxorna innan jag kom på att jag skulle fota.
Tunikan Wind är från Ottobre 2/09. Alla kanter är fållade med tvillingnål. Jag är jättenöjd men trodde att sidsömmarna skulle hänga ner lite mer. Men det går ju ändra till nästa gång, för det blir nog fler sådana här. Kanske tom. en längre som går att ha som klänning. Jag gillar halslinningen och tyget är superhärligt.

3 kommentarer :

Tina sa...

Tvillingnål är bara bäst, blir så snyggt.
Kul med prickigt!
Lustigt, jag stod och fingrade lite på ett prickigt tyg i mitt tyglager förut.

Singh sa...

Så snygg den blev. Sitter jättefint på dig!

Metta sa...

Mycket snyggt som vanligt! Bra tips att använda tvillingnål, om jag kommer igång att sy igen. Litet sugen blir jag när jag ser allt fint du syr.