torsdag 14 april 2011

Mycket roligare...

Att sticka klart min Magratheasjal var mycket roligare än att byta däck på bilen igår.
Nu är den klar och modellen är fantastisk. Både att sticka och när jag lägger den runt halsen ligger den perfekt.
Det är väl antagligen att den är stickad på tvären som gör att fallet blir fantastiskt. Den här ska bli julklapp så nu blir det nog så att jag lägger upp en till mig själv också. Den här får ni bara se oblockad eftersom jag inte blockar den förrän jag ska ge bort den till jul. Jag har förresten 3 gram garn kvar och det blir kanske upplägg till ett par matchande vantar.

Jag tar mitt zauberballnystan i färgen cranberries och lägger upp. Kolla in Birgits Magrathea, stickad i samma färg och garn som jag har.

9 kommentarer :

Iwona Eriksson sa...

Stickning är tusen gånger roligare än att byta däck eller göra andra saker:)
Snygg sjal blev det:)

Marie sa...

En sån sjal vill jag också göra, super!

Ulrika sa...

Jättesnygg!!

LivM sa...

Sjalet ditt ble aldeles supert. Nydelig farge:-)

Hamrånge slöjdare sa...

Vacker sjal! Men jag undrar om 3gr garn räcker till vantar?

Efwa sa...

3 gram räcker nog till upplägget i alla fall. Om inte annat tillsammans med en annan färg, för tvåfärgad uppläggning.

Myggan sa...

Garn är betydligt bättre än bilar.
/Anna

Anna sa...

Jättefin!

Jonna sa...

Tjusig! :)