onsdag 12 december 2012

Årets sista och första projekt?

Jag är verkligen i stort behov av att förnya min koft-garderob. Det är bara några få som jag älskar och använder och allt oftare finns det ingen i en färg som jag känner för. Jag går väldigt ofta just på känslan och då måste det ju finnas lite att välja på. 
Igår kollade jag runt på ravelry bland mina och andras favoriter och fick dessutom tips på stickcafé online om olika koftor och bl.a. de på bilden ovan skulle jag vilja göra. Framför allt Tinder och Lady Marple i översta raden. Garnerna nedan är vad som pockade på uppmärksamhet när jag öppnade garnskåpet. 
Tinder skulle jag vilja sticka i det gulgröna garnet Taïga i nedersta raden. Lady Marple kanske i ljusgrått eller benvitt 2- eller 3-trådigt ullgarn. Det flerfärgade Manos Silk Blend längst uppe till vänster la jag upp till en kofta för ett tag sedan och kanske gör jag klart den, kanske inte.

1 kommentar :

kråkspark sa...

Den där Tinder har jag också kollat in! Gillar också tweedgarnet!