söndag 2 december 2012

Hjälplinans nytta

Nästan försent kom jag på att en hjälplina vore bra att ha. Men inte förrän efter jag upptäckte ett fel i min ryska spetssjal tillika LUFO-projekt i december i bloggen 12under12 under2012.
På bilden uppe till vänster ser i vad jag fick se och jag hade verkligen ingen lust att repa upp runt 350 maskor flera varv ner. Men på bilden nertill ser ni det fixade felet och det ser inte så olikt ut som den högra, eller hur? Jag tog hjälp av en virknål och lyckades på något sätt få upp maskorna och fixa omslag där det skulle vara.
Men sen insåg jag att nu är det dags att lägga till en hjälplina för att inte råka ut för att behöva repa upp och förstöra allt. Jag hade sån tur att jag hade ett avigt varv framför mig och dessutom var det precis byte av diagram. Sjalen är förresten Pineapple Delight som jag började med våren 2011 och nu ska den bli klar.

Inga kommentarer :