tisdag 11 februari 2014

Återbruk

 Igår när jag lämnat in lådor och kassar med prylar och kläder till Myrorna gick jag förstås en runda för att se om det fanns något till mig och det gjorde det. Jag hittade nattlinnet på bilden ovan. Ett fantastiskt tyg, kanske i sidenblandning, kanske i något annat. Jag får se om jag kan hitta en liten flik för att göra bränntest. Det är handsytt till stor del och jag tror att jag ska sy om det till en underklänning eller varför inte blus eller både och.
Dessutom hittade jag en underklänning. Den kommer nog till användning i helgen när jag är på Syfestivalen i Stockholm.
I tabellen nedan kan du se hur du kommer fram till olika kvaliteter genom att göra bränntest:


3 kommentarer :

Anonym sa...

Vilken bra sammanställning av bränntest. Var kommer den ifrån?

Hamrånge slöjdare sa...

Roligt med återbruk. Vi ska försöka att ordna en utställning i höst med just återbruk.
Blir intressant att se vad vi får ihop.

Efwa - Medea sa...

Tygochgarn: Jag har fått bilden i en grupp på facebook och vet inte var den kommer ifrån. Men jag har för mig att det var ur ett kursmaterial.