lördag 22 februari 2014

Utmaningen

Jag har tittat igenom poängtabellen i utmaningen Sew for a change och gått igenom vad jag shoppat den senaste tiden. Det är faktiskt bara mina silkesbyxor som jag köpte för att ha som "underkjol" som dragit poäng. Att den inte fungerar som underkjol, alltså inte motsvara glidet i en "traditionell" underkjol retar mig. När jag frågade damen i butiken sa hon att de fungerade så, men icke. Nåja, jag får kanske användning för dem ändå. De drog i alla fall 4 av mina poäng.
För övrigt har jag enbart handlat secondhand. Det har blivit fodertyg, ett svart, ganska fast trikåtyg, knappar, underklänning och ett nattlinne som jag köpte för det vackra tyget.
På syfestivalen köpte jag knappar och knappar. Även de här knapparna köpte jag hos Bolla (länk till tidigare blogg)
Dessutom blev det garn till två barntröjor, så det kommer jag inte att räkna in i mina poäng. Voilà så har jag än så länge bara blivit av med fyra poäng. Kom på att jag faktiskt köpte ett par stödstrumpor i bambu på syfestivalen. Alltså ytterligare 2p. minus. Alltså totalt minus 6 poäng.
Men som väl är klarade jag av min rensning i mitt svenska hem så där blir det plus 10 poäng. Men slutgiltig genomgång och lista på rensade saker kommer efter månadsslutet.

Inga kommentarer :