måndag 24 februari 2014

Vårplanen

Precis innan jag åkte till Sverige förra gången hann jag sy klart den ena av kjolarna i min vårplan. Idag har jag på mig den för första gången och den blev lika bra som de tidigare kjolarna jag sytt efter den här modellen. I somras var det många sytokar (grupp på FB) som sydde en Olga-kjol efter Jenny Hellströms mönster. Jag hade inte boken men väl ett mönster som jag gjort tidigare och som jag ritade om för att bli lik just Olga. Den här gången sydde jag fast en liten spets i fickans kant, men den är i sötaste laget. Får se om den får vara kvar. Tyget är babycord från Liberty som är ljuvligt mjuk och följsam. Gissar att den blir skön även i sommar.
Idag har jag börjat rita mönster till resterande plagg i vårplanen. Jag har en redan tillklippt kjol men det är även ytterligare en Pavot jacka, en klänning och en skjortblus som ska klippas till och sys.
Får se hur det går  med det eftersom jag även har andra deadlines den här veckan. Dags att börja jobba...

Inga kommentarer :