fredag 22 augusti 2014

Höstens listor

På min lista för hösten står att jag ska börja sy underkläder till mig och framför allt att lära mig sy bh i passande storlek. När jag började mäta på de bh:ar jag har inser jag att storlekarna är bedrövliga. Men det är ju det jag känt av och som lett till att jag vill testa att sy själv.
Jag har beställt ett "startkit" från Merckwaredigh på Etsy efter att ha fått tips om butiken från Oh my green darling.
 Mönstret jag köpte och ska testa först är det här. En bra början och sedan går det ju att både förändra eller skaffa något mer.
 Jag köpte också ett vitt bh-testpaket som var lite billigare och var till just för att testa ett nytt mönster. Det passar mig bra att börja med.
Självklart ville jag även testa ett paket med material för både bh och trosa. Hoppas att mitt paket dyker upp i början av nästa vecka så att jag kan börja rita mönstret.
För att klara av att sy en bh utan att gå på kurs kommer jag att följa Malins BH Sew Along som gick härom året. Men som väl är finns inläggen kvar. Tack Malin för att du delat med dig av din kunskap!

1 kommentar :

Manduzana stickar sa...

Häftigt att sy sina egna underkläder, att få dom precis så som man vill ha dom!