söndag 3 augusti 2014

Pyssel-farmor

Jag och bonusbarnbarnen pysslar för fullt när de är här. Jag hade köpt små kit med gummiband som de fick när de kom på besök och igår på marknaden köpte vi fler färger och nu har vi testat flera olika modeller. En del lite för svåra och en del lätta. På pinterest har jag en mapp med länkar till Rainbow Loom-inspiration och om det inte finns såna här att köpa i Sverige än, lär det nog komma under hösten. Det är jättestort både i Spanien och Frankrike och jag gissar att pysseltokiga svenskar också kommer att få chansen att prova.

5 kommentarer :

annicka sa...

Jodå de finns i Sverige. Jättefina armband blir det! Mina barnbarn älskar det. Finns en hel del på youtube att se. D

EvaL8 sa...

Fanns massor i Österrike också. Ringarna funkar utmärkt som stickmarkörer.

frisky frog sa...

Jag har några elever som har tillverkat såna hela våren och sålt till förmån för Cancerfonden. =)
/kram

Emmas dagar sa...

Min Tös fick ett kit i sommar och det har varit populärt. Nu söker vi fler gummiband, men har inte "springit på" några än. Ska kolla in Pinterest också :-)

Anna Martina sa...

Det finns här också, jag såg massa barn som hade det när jag var i Italien :)