söndag 24 augusti 2014

Sew for a Change - stjärnutmaning augusti

Nu är månaden snart slut och jag anser att jag klarat av stjärnutmaningen. Min vistelse i Sverige har minst sagt varit fylld av återvinning/återbruk. Vi skulle välja tre områden att bli bättre på och jag valde nedanstående:
  • Jag ska se till att återvinningen av diverse saker i hemmet blir enklare. Jag har utrymme i mitt stora skafferi där jag ska se till att det blir lätt att sortera saker från hela hemmet. Inte bara från köket. Det är mycket lättare att sortera och att få iväg det sorterade till återvinningen med dessa behållare.
  • Jag ska gå igenom mitt tyglager och lämna småbitar, som ändå inte kommer att bli något hos mig, till återvinning. Jag ska även göra en storrensning i min svenska garderob och lämna det som jag inte längre älskar till tex. Erikshjälpen. Jag har rensat både min garderob och garderob, linneskåp och andra utrymmen hos min mamma och kört till Myrorna och Erikshjälpen på flera ställen för att andra ska få glädje av det vi inte längre behöver. Jag har också lämnat div. tyger och annat som inte är så användbart till textilinsamling.
  • Jag ska även se till att återanvända några prylar som står på vinden eller i någon bod. Kanske kan något komma till användning antingen hos mig eller i förrådet hos min mamma som snart ska flytta. Jag har ställt två cd-hyllor i ett hörn i mitt lilla kök, där jag förvarar extra bestick, vinägerflaskor m.m. och småhyllorna passar verkligen perfekt till detta. Jag har också tagit en överbliven ivar-hylla och ställt i min mammas förråd i nya lägenheten så att hon får upp det som förvaras där och lättare kan komma åt det. 
    benno cd-hyllor
    Härligt med 10 nya friska poäng. Läs mer om utmaningen Sew for a Change.

1 kommentar :

frisky frog sa...

Bra jobbat! =) Det där skulle vi nog Kinna bli bättre på lite till mans...
/kram