onsdag 7 januari 2015

Dagens sytips

En sak som jag inte kan vara utan är en väskinsats att ha alla viktiga saker i min handväska. När jag byter väska lyfter jag bara ur den och lägger den i nästa väska och då vet jag att alla väsentliga saker finns med, utan att leta och gräva i väskans botten.
För några år sedan gjorde jag en tutorial på hur du syr en egen. I inlägget får du tydliga bilder på hur du syr alla moment. Här är det gamla inlägget med alla moment om du vill titta på det.
Skriv gärna en kommentar om du syr en så att jag får se.

In a couple of years I made this bag organizer and I can't live without it. It's perfect when you change bag and you'll know that all important things will be moved to the new one without thinking. Make one your self with help of my tutorial. You can find the tutorial as a pdf here and if you only want to see what I wrote you can read this post about it. It's only in swedish but all the pictures will maybe help you to understand. 

2 kommentarer :

Gerds Stickkorg sa...

Precis vad jag skulle behöva. Har tittat lite på hur du gjort. Hoppas verkligen att jag kan få till en sådan. Behöver leta efter lämpligt tyg men det skall nog lösa sig. Tack för en super ide.

Efwa - Medea sa...

Ja de är verkligen super. Jag har sytt i flera storlekar. Har en liten som jag ibland stoppar i den större.