måndag 9 februari 2015

En solig februarimåndag

Idag fotar jag min dag en gång i timmen. Andra som också fotar hittar du här
 Vid åttasnåret vaknar jag och ser att himlen är vacker och inser att det nog kommer att bli en solskensdag.
 Vid nio-snåret stickar jag på ett par babysockor av restgarn
Vid 10-snåret håller jag på och tränar
 Vid elvasnåret äter jag chiapudding med hallon efter att ha tränat klart.

 Vid 12snåret fotar jag mina rabarbersockor som jag blev klar med igår. Bäst blir det att fota i dagsljus förstås.
 Vid ettsnåret kollar jag en fransk sida om jag fått svar från en säljare där. Det hade jag inte...
 Vid två-snåret fotar jag ett par babybyxor till barnbarnet som vi väntar på. Idag har de gått över 10 dagar.
Vid tre-snåret slår jag in några gåbort-presenter
Strax innan fyra kollar jag in ett mail om att jag är en av 25 utvalda som har chans att gå till omröstning till bästa fitnessfightaren i januari. Nu är det bara att hoppas på att jag blir en av de 10 som får vara med i en omröstning och att jag sedan vinner alltihop förstås!
 Strax innan fem rullar jag in i Habo för att hälsa på min mamma en liten stund. Tänk att det fortfarande är ljust.
 Vid sextiden har jag förflyttat mig till Jönköping och ska träffa några kompisar. Det är de som fick gåbortpresenterna jag slog in tidigare idag.
 Vid sjutiden äter vi fantastiskt god soppa och ost. Brödet såg fantastiskt gott ut men eftersom jag inte äter bröd fotade jag det bara.
 Strax innan åtta och även vid niotiden har vi slagit oss ner i soffan och pratar och skrattar och berättar en massa saker. Vi pratar ganska mycket om mitt barnbarn som inte vill komma ut.
Strax innan tio har jag hunnit köra de fyra milen hem och jag hade hoppats att en älg skulle komma vid vägen så att jag skulle få fota den. Men när kameran är beredd kom den förstås inte. Nu är jag hemma och ska strax krypa ner i sängen så det här får bli min sista bild för den här gången. 

6 kommentarer :

Frolic-Eirin sa...

så spennende å se hva dere spiser til lunsj og frokost, sammenlignet med oss i Norge Dere har mye mer melkemat og korn, og varmlunsj.

Her er det brødskiver, brødskiver...

Takk for titten

Ruta Ett sa...

Fina saker du stickar! Spiralsockor håller jag också på med. Jag håller tummarna för att du ska få vara med i tävlingen OCH vinna!

Bokmoster sa...

Nu är jag här! Snygga bilder det blev, som vanligt :)Så kul att ses, ser fram emot att få använda mina fina påsar!

Kattis sa...

Vilken väntan! Sätter de fortfarande igång den fjortonde dagen?

Finfina stickalster, som alltid här!

Ariella sa...

Hej!
Tittar in på din dag.
Vilka fina babybyxor du stickar.

Efwa - Medea sa...

Ja Kattis om det inte kommit innan sätts de igång den 14 februari. Men vi hoppas att det blir innan dess.