lördag 7 februari 2015

Magisk regnbåge

Jag har utmanat mig själv i att se om det går att sticka sju sockor på en gång. Och det går faktiskt utan allt för mycket trassel. Sju blev det för att jag ville ha regnbågens färger och jag får ju förstås sticka sju sockor till sedan för att det ska bli hela par, men det blir i framtiden.
På syfestivalen ska föreningen Sticka ha workshop i bl.a. att lägga upp till två sockor med magic loop och då tyckte jag att det skulle vara kul att visa att det faktiskt går att sticka ännu fler.
När jag gick på Handarbetets vänner stickade jag fem skaft med magic loop, så jag vet ju att det går och nu har jag fått in tekniken hur jag ska vända och lägga trådarna för minimalt trassel.

2 kommentarer :

sinneskatten sa...

Det är alltid kul med utmaningar!

Heidi sa...

Det låter som en himla kul utmaning:)