söndag 22 februari 2015

Tränar...

...på att läsa samtidigt som jag stickar. Det går än så länge mycket långsammare och jag tappar lite maskor. Men jag kämpar på för det vore kul att lära sig något nytt och samtidigt hinna läsa någon bok eller tidning då och då.
Det är säkert många som stickar utan att titta på stickningen men jag är, fram till nu, inte en av dem. Jag tycker om att se maska för maska glida över från vänster till höger. Men samtidigt skulle jag vilja hinna läsa mer. Allt finns ju inte som ljudböcker. Men vi får se hur det går.
Jag fick inspirationen att försöka bloggen The Craft Sessions. Läs gärna vad hon skriver i sina två inlägg om ämnet.

3 kommentarer :

AnnaF sa...

Jag kan sticka och titta på tv långa stunder utan att titta på stickningen, men att läsa går inte alls lika bra.
Kanske beror det på att det triggar samma hjärhalva.
Men det vore ju en jättebra sak att öva upp!

Anna Maria sa...

I boken "Cast On,Bind Off" av Cap Sease, finns Two-Row Bind Off for k2, P2 Rib,Jag tycker det blev en snygg avmaskning . Jag använde en grövre sticka så att det skulle bli elastiskt.
Det finns säkert fler bra sätt, men jag provade denna, och är nöjd.

Heidi sa...

Om jag stickar något okomplicerat gillar jag att läsa en bok samtidigt. Men visst tog det lite tid innan jag fick in flytet att göra det obehindrat:) Att titta på TV, eller lyssna på en ljudbok går förstås alltid bra, vad jag än stickar:)