söndag 8 mars 2015

Vad gör du idag?

En dag i vasaloppets tecken, trodde jag tills sändningen bröts... Men jag fotar min dag en gång i timmen trots det och vill du kolla in andra som gör det samma kan du titta här.
 Vaknar strax efter halv åtta och tittar ut och ser att himlen är blå, även om det inte syns genom fönstret på bilden...
Strax innan nio har vi fått igång sidan Swixskiclassics.com som visar vasaloppet för oss utlandssvenskar.
Vi fick se vasaloppet till runt halv tio då sändningen bröts. Antagligen för att för många var intresserade och deras server inte klarade av trycket. Till slut blev det radiosändning i stället men det är verkligen inte det samma.
 Halv elva rör jag ihop en våffelsmet som vi kan äta i eftermiddag.
 Strax efter tolv går vi på en promenad och ser både gurkört och blommande iris.
 Vid ett-tiden slinker vi in på en fotoutställning om feminism. Det trodde jag i alla fall men det var nog mer att det var kvinnliga fotografer som presenterades.
 Bilder från utställningen.
 Vid halv-tvåtiden går vi förbi hattaffären som jag tror jag fotade förra efit-dagen också. Då var det regnmössor nu mer vårkänsla.
 Vårkänsla kan en ju kalla det när träden börjar grönska.
Vid två-tiden kör jag min träning. Numera tränar jag inte varje dag, och jag varvar world of shape med yoga och promenader.
15.40 Dagen till ära har jag startat en ny kofta. Det är koftan Praline som jag stickar i Indiecita Alpaca. Den stickas på stickor 3 så det lär ta ett tag. Men jag behöver en ljus kofta och då är det bara att lägga upp.
 Strax innan fem ringer jag och pratar med mamma med hjälp av Skype.
Strax innan sex har jag nålat fast ett band på insidan av knäppkanten på min Pomegranate-kofta.
Tror nog att det får räcka för idag. Det blev middag och troligtvis ett avsnitt av House of Cards och förstås lite stickning i kväll.

5 kommentarer :

Thomas sa...

Sådärja! :-)

Micke sa...

Tokigt att sändningen bröts!
Men var ju en liten klunga på bara några stycken lääänge så det var lite småtrist.

Ja, här har varit soligt och fint idag.

Kattis sa...

Så fint det blir med kantband!

Försöker själv komma igång med regelbunden träning, lite vardagsmotion, men det är inte alltid så lätt att få till det.

Gurkiss sa...

Hej :)

Kikar in din dag :)
Oj vad blommar och grönskar hos dig :) Vad härligt :)
Vad duktig du är på att sticka :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Lillebølla sa...

Titter innom på din dag:)