lördag 16 januari 2016

Randigt

Det randiga tyget är inte slut än så det fick bli en kombo till Ella också.
Det är faktiskt första gången jag syr en t-shirt med kuvertringning men jag hoppas att det blir bra när den används. Dessutom gjorde jag om ett mönster till joggisar. Eftersom hon har tygblöja tänkte jag att det blir mer plats i ett par lite vidare byxor än med leggings. Vi får se när hon provat.
Det randiga tyget köpte jag när jag var på sy-LAN i höstas. Trodde då att det skulle bli pyjamaser men så blev det alltså inte. Nu har jag bara lite tyg kvar men jag ska klippa till fler plagg så att det inte ligger några rester i något hörn nu när jag ändå kommit igång med barnklädes-sömnaden igen. Mycket tack vare att min gamla täcksömsmaskin äntligen förstått att den ska hjälpa mig när jag syr, inte stjälpa.
Fram till alldeles nyss var det mitt sämsta köp någonsin. Iofs köpte jag maskinen begagnad, men den ska ju ändå fungera. I sju långa år har jag tänkt göra mig av med den, och så plötsligt.
Lite hjälp fick jag förresten på sy-lanet i oktober 2014. Innan dess hade jag inte lyckats sy en enda fungerande söm. Men nu. peppar, peppar, fungerar den.

Inga kommentarer :