onsdag 9 mars 2016

Solgult

När inte solen skiner får en fylla på med ulligt solgult istället. Jag har letat efter den perfekta gula färgen till en tröja med ok som jag stickar på då och då. Tidigare har jag använt lite gula rester som fanns i samlingen men det fanns bara lite grand. 
Men i förrgår hittade jag det här gula nystanet Tove som förhoppningsvis snart kommer att användas till nästa tröja efter den här prototypen som är på gång.
Såg en liten pojke på flygplatsen i Marseille för länge sedan som hade en tröja i de här färgerna. När jag satt på flyget ritade jag en egen variant och nu (önskar att det var NU) snart stickar jag klart min prototyp och graderar tröjan i flera storlekar och stickar upp till barnbarnen och kanske har jag även ork att skriva beskrivningen så att fler kan sticka. Men det vågar jag inte lova eftersom jag inte helt styr över min tid för tillfället. Men i drömmarnas värld är allt möjligt.

3 kommentarer :

Tumlaren sa...

Mönstret är jättefint och med fina färger! Vad duktig du är som ritar egna mönster efter sånt du sett.

Gerds Stickkorg sa...

Så fint. Ibland kan man inte styra sin tid och då är det bra att få drömma i alla fall.

frisky frog sa...

Helt klart, gult är INTE fult. Om/när det blir ett mönster är jag spekulant.
Det där med livet är inte alltid som man vill ha det.... Tänker på dig.
/kram