lördag 21 januari 2017

En lördag i bilder

Idag är det dags att fota en bild i timmen igen. Fler som fotar hittar du här.
Det tog ett tag innan jag kom på att det var EFIT idag. Men vid kvart i åtta blev det en bild. Vi har -4 grader och pyttelite snö. I och för sig skönt att slippa köra snöslungan när jag kom hit från Frankrike häromdagen men jag gillar när det är vitt och det blir så mycket ljusare med lite snö. 
 Strax innan nio är det dags för frukost
Vid halv tio är det dagligen dags för första samtalet med mannen som tyvärr, för mig, befinner sig i Frankrike.
 10.45 sitter jag vid symaskinen och ska fålla en gardin åt ena dottern. Den ska sitta i köket i deras nyköpta hus.
11.45 är jag ute och vänder på den virkade filten jag hittade på vinden. Min mormor virkade den när jag var liten och nu har jag först tvättat den och nu låter jag luften tvätta ur de sista resterna av vindslukt. Det är det allra bästa sättet att "tvätta" ull genom att hänga ut det. 
12.40 är jag på väg mot Jönköping. Solen skiner och det är underbart tycker jag.
 13.40 har jag slängt massor med glas, plåt, papper o plast. Så skönt när det blir gjort.
 14.40 har jag kommit hem till en kompis som bjudit in till afternoon tea. Så gott och mysigt.
 15.40 sitter vi fortfarande vid matbordet och äter och pratar. Mest pratar kanske...
 Vid 16.40 har vi flyttat över till soffan och ska snart tända ljusen.
 Vid 17.40 tar vi selfies, eller groupieskanske vi får kalla det.
 Vid 18.40 visar S småflaskorna hon köpte när hon var i Tyskland för ett tag sedan. Men vi öppnar ingen delvis för att några av oss ska köra bil.
Vid 19.40 är jag hemma igen och ska packa ur kassarna och sedan laga mat. 
Vid kvart i nio har jag ätit och plockat fram stickningen. Gjorde lite "ostchips" att äta när jag stickar. Eller innan jag kommer igång. Det var min sista bild för den här gången. Ses snart igen!

10 kommentarer :

Carin sa...

Tänk att det finns så bra teknik ändå så man kan talas vid fast man är i olika länder :)

Vonkis sa...

Vilken fin filt!
Du får leta upp en liten snöhög och lägg den på, snön brukar vara bra på att dra ut bös och lukt.

Micke sa...

Fin filt!
Tokigt vara så långt från varandra ja..

Nä, frukosten min får inte riktigt godkänt denna gång! Men självförvållat..(men jag kokte ägg efter jag fotat mackorna)

Majsan sa...

Tack för titten!

Verkligen skönt med teknik som underlättar!

Vad roligt Du har sparat filten efter Din mormor! Det är alltid skoj att få se andra hantverk.

Versch sa...

Kikar in och säger hej.

Eva sa...

Titter tilbake på din dag :)

Sofia sa...

En sån underbar filt!
Att ta hand om återvinningen är ack så tråkigt, men när man väl har slängt allt så känns det väldigt bra (säger hon som fyllde bilen 3 gånger sist...)

Kattis sa...

Afternoon tea borde man njuta av oftare. Gott och trevligt!

Anni sa...

Filten - vilken skatt! SÅ bra att du tar hand om den, för den är ju helt underbar!

Frolic-Eirin sa...

ååååå! nydelig teppe!