onsdag 30 augusti 2017

September-UFO

Jag har många nya pågående projekt så det var lite svårt att välja vad jag ska sticka klart av mina gamla ufo:s. Men mitt val föll på sockorna Hällmark till mannen. Han behöver verkligen nya strumpor när säsongen snart drar igång.
Som synes har jag börjat på hällappen på första sockan och kanske börjar jag med att göra nästa skaft. Vi får se när jag väl kommer igång hur jag gör. Det beror förstås också på om jag har några lediga stickor i rätt storlek.

Min ufo-lista ut så här:
  1. Arvingen Sweater Poncho (januari)
  2. Jaywalker-sockor till mannen (mars)
  3. Kornblomst Tee till ett barnbarn (maj)
  4. Tantulltuss-sockan Rosa (februari)
  5. Bohuskoftan Gallret Rött
  6. Shetland Triangle Lace Shawl (juni) 
  7. Fallow Sweater 
  8. Sjal i egen design (slutförd utanför utmaningen)
  9. Naima långkofta
  10. Virkad Cheery Wave Ripple Blanket och/eller Baby Ripple Blanket
  11. Stopover Islandströja (april)
  12. Marled Magic Shawl (augusti)
  13. Hällmark sockor till mannen (september)
Vill du se vad andra stickar klart i UFO-bloggen kan du klicka på den här länken

Inga kommentarer :