fredag 6 oktober 2017

En dag på resa

En dag i bilder ännu en gång. Fler som fotade hittar du här
 Sov dåligt hela natten. Vaknade första gången redan vi 01 och somnade inte om utan vred och vände på mig tills jag gick upp vid kvart över tre. Klockan skulle ringa vid halv fyra så det var inte lönt att somna om då
 Strax efter fyra stängde vi huset och satte på larmet.
 Vid femtiden stannade vi till vid en nattöppen bensinmack.
 Vid sextiden var vi igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen i Marseille.
 Vid halv åtta ser vi solen gå upp, genom flygplansfönstret
 Vid kvart i nio har vi landat i Amsterdam
 Kvart över nio är vi på väg in i nästa plan...
 Och en stund senare ger vi oss av, den här gången mot Köpenhamn
 Vid tjugo i elva är det molnigt utanför fönstret
 Vid halv tolv har vi fått den incheckade väskan som är min väninnas och som försvann när hon och några andra var och besökte oss för två veckor sedan. Till slut lämnades väskan hos oss och vi fick checka in och ta med oss den till Sverige
 Vid halv ett tiden har tåget tagit oss till Lund där vi äter lunch. Jag valde en fisksoppa.
 Vid tjugo över ett tittar jag in på Bernt i Lund. Sybehörsaffären jag fått tips om.
 En stund senare väntar vi på bussen som ska ta oss till mannens son med familj.
 Vid fyra-tiden läser jag en bok...
 ..och lite efter fem har jag läst ut den. Letar genast fram fortsättningen Kära Barbro och läser den som e-bok på telefonen.
Vid sextiden över minsta bons-barnbarnet på sin spelläxa på harpan. Såå coolt att spela harpa tycker jag. Sen blev det visst inga fler bilder. Men vi umgick med familjen, åt god mat och tittade på tv tillsammans.

1 kommentar :

Micke sa...

Det hanns med ganska mycket, blir ju så då man kör igång dagen halv 4 :)