fredag 17 november 2017

Shoppingresa

När yngsta dottern frågade om vi kunde åka till Ullared tyckte jag att det var en bra idé och i onsdags var hon, jag och ena sonens fru där.
Vi hade gjort våra listor och hittade det mesta av vad vi tänkt oss. Men hjälp vad mycket folk det var. Jag som inte är någon direkt vän av shopping blev lite passiv när alla sprang runt som yra hönor. Men till slut hade jag fått tag på det jag tänkt mig. 
 Eftersom M blev av med sin kundvagn la hon sitt i samma som min så det är ungefär hälften av det här som är mitt. Väskan är min och några saker är till min mamma. Tex. den gröna koftan.
 Jag köpte träningskläder att ha i mitt svenska hem. Fast nu blir jag ändå lite sugen på att ta med dem till Frankrike. Vi får se hur det blir. Jag har kommit igång att träna mer regelbundet och börjat äta mer "strikt" LCHF och dessutom kör jag 16:8. Alltså periodisk fasta och det fungerar över förväntan bra. Alla de kilon som plötsligt hamnade på min kropp är i stort sett borta nu och jag mår bättre än någonsin. Läs mer om periodisk fasta på Jonas Bergqvist blogg.

Förutom ett besök på Gekås gjorde jag synundersökning på Glasögonfabriken. Det blev bågarna på bilden men trots att det står på hemsidan att en kan få sina glasögon efter några timmar visade det sig att fabriken var stängd för tillfället men de kommer att skicka glasögonen på posten. Så nu får jag vänta tills i december innan jag får ett nytt utseende.

1 kommentar :

Heidi sa...

Snygga glasögon!! Men visst är det spännande att ens utseende kan förändras så drastiskt med hjälp av glasögon:)