söndag 17 december 2017

En dag i bilder

Idag är det dags för EFIT igen. Jag ska fota en gång i timmen och vill du se fler som fotar hittar du dem här.
Vid sex-tiden har jag vaknat och kör igång min dag. Jag försöker byta ut mina morgonvanor och då är det ingen skillnad på vardag och helg. Jag har iofs ingen väckning utan vaknar av mig själv vilket är det bästa tycker jag.
Vid 07tiden vill jag förstås visa mitt snölandskap i västra Västergötland, tidigare Älvsborgs län. Om julstämningen bara hängde på snön så är den på full styrka.
 Bonusbild som jag tog igår kväll när jag kom hem.
 Ännu en bonusbild från färden hem igår kväll.
Vid åtta-tiden drar jag igång dagen med att rita mönster till lite småplagg.
Vid nio-tiden ritar jag mönster för fullt. Det är ur Ottobretidningar.
Vid tio-tiden tittar jag ut och undrar om det kommer att bli mer snö. Jag tycker att det ser ut så på himlen där borta.
 Vid elva-tiden vattnar jag mina orkideer. Jag har de här plus två vita och alla blommar otroligt mycket.
 Vid tolv-tiden får jag en bild av lilla T som sover så sött
 Jag har också sytt en prototyp på en mössa som sonhustrun önskat till sin lilla.
Vid 13-tiden plockar jag fram ingefära och citroner för att göra hälsodryck eller ingefärashot som jag också kallar det. Dricker det varje dag och tror att jag håller mig frisk tack vare det. (Här hittar du ett recept liknande det jag gör, men jag gör utan honung)
Vid halv fyra-tiden publicerade jag ett mönster på den här tröjan på Ravelry. Jag har jobbat med det från och till under lång tid, men senaste veckorna har jag sett till att det blivit klart. Nu är det bara att sätta igång med nästa. =D (Glömde visst fota både innan och efter publiceringen MEN det är som det är...)
Vid 18-tiden målar jag sista lagret på mina naglar. Denna veckan blev det ett vinrött, eller "Marron glacé" som det heter.
 Vid sex-tiden äter jag sesampanerad lax med räkröra till middag. Det var gott.
Vid åtta-tiden har jag börjat söka efter ny telefonen eftersom mannen kom på att hans telefon gjort sitt och han ska ta över min och jag får en ny. Det är jag som är mest teknikälskare i vår familj och då får han ärva min telefon och jag får en ny. Fick tips av några av mina barn om att Huawei Honor 9 var bra och har ett okej pris så det blir nog en sådan, kanske redan i morgon.
Men nu ska jag gå och lägga mig eftersom jag ska iväg redan vid 6-tiden i morgon bitti. Bilen ska få ny turbo, på garantin som väl är och jag får sitta på verkstaden och jobba.


15 kommentarer :

Annika sa...

Tittar in på din dag. Ser ut att vara mycket snö där.

Vonkis sa...

Oj vad snö, ser härligt juligt ut.

Ulrika sa...

Härligt med så mycket snö! Här har vi lite i alla fall, men det lär inte få stanna. Det är ju Närke, detta.

Versch sa...

Wow, vad mycket snö. Den lilla vi fick har nästan smält bort så här syns gräsmattorna igen.

Hanna sa...

Här var också fått riktigt mycket snö nu och idag är det ordentligt kyligt men SÅ vackert!

Anni sa...

Oj, vad med snö ni har! I Stockholm är den borta (jo, det ligger en del på grannens gräsmatta, men det är i stort sett allt).
Mysig lillknodd :-)

Annika S sa...

Kikar in på din dag
Mössan var ju för söt
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Frolic-Eirin sa...

titter inn hos deg!
sitroningefærshot høres godt ut

Joakim sa...

Tittar förbi din dag :)

Versch sa...

Kikar in på din dag, igen. :)

Razzy sa...

Oj så mycke snö, önskar vi hade det här också

Micke sa...

Oj, vad snö ni har där i södern!
Var skönt med lite sovmorgon i morse, annars vaknar jag som dig runt klockan 6.

Hanna sa...

Vilken söt mössa! :)

Anni sa...

Jag behöver också ny mobil, men här är det maken som är tekniknördigast - och han får sina nya genom jobbet. Jag är snål, jag ... Och vill väl fortfarande ha Samsung, tror jag ... Men två av mina barn har Huawei och är nöjda.

Sirpa sa...

Ser ut att vara härligt vintrigt på din EFIT-dag!