torsdag 7 december 2017

Njutning

 Första onsdagen i månaden är det en utökad marknad. Mest är det antikhandlare som säljer en massa olika saker och dessutom är, om inte varje gång, libertymadamen där. Den här gången var hon där och hon hade lite tyger med som hon tänkt skulle passa mig.
Jag valde att köpa det här tyget som William Morris designat åt Liberty. Jag sökte lite och hittade att det heter Strawberry Thief. Jag ska snart klippa till en Granvilleskjorta och förhoppningsvis sy den ganska snart. Jag har stort behov av kläder eftersom jag snart gått ner nästan 10 kilo och det märks på kläderna. Som väl är har jag lite kläder som blivit för små men som jag inte skickat iväg. Så visst klarar jag mig. Men det är kul att ha lite kläder som passar och dessutom i favorittygerna.

1 kommentar :

Heidi sa...

Det syns verkligen på bilderna att du har gått ner i vikt. Förstår att det måste kännas underbart att också sy kläder som passar nu!