lördag 13 januari 2018

Startitis

Idag hittade jag en utmaning på instagram för min stickning under året. Det var Kaja of Sweden som ordnar stickbingo. Jag startar alldeles för många nya stickningar och slutför för få men över ett år slutför jag faktiskt en hel del och de 20 projekt som ska slutföras för att få bingo ska jag väl klara ut.
Idag tog jag tag i att kolla över vilka stickningar jag har på gång. Egentligen började det med att jag ville ha koll på vad jag har för stickor och VAR de är. Sagt och gjort så började jag skriva en lista med stickor, längd på kabel och i vilken pågående stickning de sitter. Så nu har jag en överblick över vad jag faktiskt har på gång. Kanske finns det några till i mitt svenska hem som jag inte lagt in på ravelry men det kollar jag upp när jag kommer dit.

  • Milet mittens, la upp dem innan jag åkte till Sverige över jul och sen blev de liggande.
  • Zebrasockorna är senast upplagda sockorna
  • Bohuskoftan 
  • dubbelstickning små handledsvärmare
  • dubbelstickning grytlapp
  • Sittunderlag dubbelstickning 
  • Polwarth Pullover
  • Mamelucker, supertråkig stickning med tråkigt garn. Men jag vill gärna använda dem
  • Crosshatch pullover
  • Naima kofta
  • Donner tröja i lin 
  • babyoverall
  • Beppe cardigan
  • Ellas Pomacanthus 
  • Grön Pomacanthus - januari månads UFO-stickning 
  • Chouwa socks ur Knitted Socks East and West 
  • Pepparkakeland Sockor, samma som med Miletvantarna, la upp dem innan jul och sen blev de liggande. 
  • Sergel Tantulltussocka har egentligen legat alldeles för länge. Det får nog bli några andra sockor ur den fantastiska boken. (La åt sidan 15 januari)
  • Twist and Check socks - teststickning
  • Marinblå barnvantar - behovsstickning
  • Makariri Shawl - orken tog slut
  • blågrönt sommarlinne - vet inte om modellen är min stil...
  • Filt av restgarner från ett garnkit inköpt i början av 90-talet, TV-stickning
    filten
Ja, ni ser. Jag har alldeles för många stickningar på gång. Men jag vill ha allihop. Men om de inte blir klara eller åtminstone går framåt i år får jag nog fundera på om jag kanske ska repa upp några av dem. 



3 kommentarer :

Heidi sa...

Det var en imponerande lista med stickprojekt. Men det låter ju som om du har en bra plan för hur du skall gå vidare (eller inte) med dom. Kul grej med bingo brickan:)

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Det känns trösterikt att det är mer än jag som påbörjar flera projekt innan de första är avslutade. Själv funderade jag häromdagen på om jag kanske skulle köpa fler kablar så jag skulle kunna ha ännu flera projekt på gång samtidigt, men för ovanlighetens skull stannade tanken vid just en tanke :).
Kan det ligga någon djupare förklaring bakom denna nästan tvångsmässiga startitis tro? Det är liksom som om man försäkrar sig om att livet rullar på om man har en ny stickning på gång hela tiden. Den måste ju bli klar, den med liksom. Eller så är det helt enkelt så att världen är full av roliga stickidéer som man bara måste pröva!

Emilia sa...

Det där med lång projektlista känns bekant! Jag är en fena på att påbörja men inte fullt lika vass på att fullfölja. Det är ju så härligt att lägga upp nytt, man blir så inspirerad, och olika situationer kräver olika slags stickningar...Jag drömmer ibland om att vara en sån där stickerska som trofast och strävsamt stickar på en sak i taget och inte väljer nytt projekt förrän det pågående är klart, det låter så skönt, men att min hjärna skulle börja jobba så är lika sannolikt som att jag kammar hem drömvinsten på lotto!