lördag 19 oktober 2019

En lugn lördag

Dags att fota en bild i timmen. Fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se/.
 Vaknar innan halv sex. Sovmorgon en lördag? Vad är det... Sitter i soffan och stickar tills jag får påminnelsen om att det är EFIT-dag idag.
07.40 och jag sitter fortfarande och stickar. Ute har det ljusnat.
Vid 08.40 har jag förflyttat mig till syrummet och ritar av några mönster.
Vid 09.40 är jag nere och pratar med mannen och tar ytterligare en kopp kaffe.
Vid 10.40 klipper jag till några småsaker (hemliga) och funderar samtidigt på vad jag ska sy i min vinterplan. Ganska troligt att det blir några gula plagg.
Vi äter ägg och sill till frukost/lunch eller är det nu en ska kalla det brunch? Jag äter lite yoghurt också.
Strax innan 13 känner jag av att jag gick upp innan halv sex i morse och går och lägger mig för att "vila en kvart".
Vaknar inte förrän lite efter 14. Jag behövde väl sömnen då kan jag tänka. Skönt att inte känna sig supertrött.
Försöker komma in i mitt "tidschema" igen och fotar tjugo i tre. Den här papegojan hittade jag gömd djupt in i ett skåp när jag gick igenom mammas saker i somras. Nu slipper den att vara gömd i en mörk hörna utan får stå i ett fönster och titta ut.
 15.40 fotar jag ut från min syateljé. Grannen har fyra hästar som betar där ute. Syns dåligt här men det är ett härligt inslag när jag tittar ut genom fönstret.
 16.40 har jag packat upp ytterligare några flyttlådor med tyger. Det inspirerar att se vilka tyger jag har och vilka möjligheter som finns.
 17.40 sy jag på lite hemligheter.
 Några timmar på kvällen tillbringar vi i Ulricehamn på restaurang. Vi måste ju lära känna vår nya hembygd och första restaurangen vi besökte var Emma å Andreas som vi var mycket nöjda med.
Väl hemma igen bläddra jag lite i boken som jag just nu lyssnar på som ljudbok. Jag tänker att jag kanske ska fortsätta läsa på papper när lånetiden gått ut på ljudboken. Men jag har inte bestämt mig riktigt än. Det här blir sista bilden för idag. Ses snart igen!

9 kommentarer :

Micke sa...

Du var ju tidigare än mig i morse!
Men, slarvade ju lite igår själv..

Michaela Lejonberg sa...

Kul med fler som gillar både att sticka och sy. Vad är det du stickar? Ser ut som två projekt samtidigt.. Eller har jag fel?

Karoleen sa...

Härligt med en liten tupplur sådär mitt på dagen, det passade jag också på att göra ��

Razzy sa...

Borde sy jag med men orkar inte ta fram symaskinen ��

Ulrika sa...

Det där är ett soffhörn helt i min smak! :-)

Anni sa...

Du kan väl ana vem som snabbt klickade upp bilden 7.40 för att spana in glaskonsten? :-)

Vonkis sa...

Mysigt med hästarna att titta på.
Papegojan var helt underbar!

Efwa - Medea sa...

Michaela: Jag stickar sockor till barnbarnen och det mörka garnet är resterna från sockor jag precis gjort klart till mig själv.

Efwa - Medea sa...

Anni: Jo det kan jag förstå att du ville kolla in glasgumman. Jag frågade mannen och han hade köpt den i Polen för många år sedan och fram till nu när vi flyttade har jag trott att det var en fyr. Men när jag ställde den här i fönstret fick jag se att det var en dam. Så kan det gå =D