söndag 1 december 2019

Sista fredagen i november

Dags att fota en gång i timmen igen. Jag har haft en spännande vecka då jag varit en sväng i Frankrike för att köpa tyger till min tygaffär som jag ska öppna i februari. Jag går inte ut mer än så här än så länge men håll ögonen öppna för mer info framöver. 
Gick upp vid sextiden men såg inte min påminnelse om EFIT förrän vid 06.40. Dricker kaffe och bläddrar i några av mönstertidningarna jag köpte på resan.
Vid 07.40 är det dags att göra sig i ordning. Har morgonmöte med mina onlinekollegor vid åtta så det är dags att skynda på.
Strax efter halv nio har vi fortfarande möte och jag planerar inför dagen och lite inför kommande vecka.
Inatt fick vi snö. Inte mycket men oj vilken skillnad det blir på ljuset.
Bonusbild från Salon de Provence där jag var med en vän i onsdags.
10.40 tittar jag på en sändning via facebook som handlar om att sköta sin bokföring online.
 Vid tolvtiden äter vi brunch/lunch och jag missade att fota maten.

 Efter att vi ätit klart bär mannen in ved och jag sorterar in den i vedlåren.

Vid halvtvå-tiden sätter jag på strykjärnet för att stryka kläder vi ska ha på oss ikväll när vi ska träffa vänner på afterwork.
Lite innan tre limmar jag ett pdf-mönster och testar lite olika tyger. Det ska bli lite testsömnad för omväxlings skull och nu har jag förberett lite och syr nästa vecka.
Tjugo i fyra är det fortfarande hyfsat ljust. Underbart med en solig dag.

"Nu ska vi åka iväg till Jkpg och kommer inte hem förrän i morgon."

När jag skrev ovanstående meningar hade jag ingen aning om vilket elände som väntade...
Sen gick mannen ut för att hämta bilen och det gick inte alls bra. Den startade inte.

Medans vi väntade på att batteriet skulle ladda kom jag på att vi skulle fota koftan jag sytt för att visa en sykompis hur den blev.

 Bilen startade inte och vi fick ringa efter bärgning. På sjätte försöket lyckades vi få igång bilen så att vi kunde åka in till Jönköping... Mycket försenade.

 Strax innan sju kom vi till hotellet och jag fick sitta i bilen när mannen checkade in och bar upp våra grejer. Vi kunde inte stanna bilen eftersom vi då inte skulle få igång den igen...

 Till slut kom vi till kalaset vi skulle på. Supertrevligt ordnat av vännerna.
 Vid halv tio-tiden var det film-quiz. Mitt lag lyckades helt okej.

 Vid halv elva var det kaffe och pepparkaka med lingon och supergod frosting.
Klockan gick och jag var helt omedveten om tiden tills jag strax efter att jag tagit den här bilden skulle ringa efter taxi. Vi kom inte till hotellet förrän strax innan tre.

På lördagen fick vi ringa efter bärgaren igen och han körde bilen till verkstaden och vi fick tag på en hyrbil för att komma hem. Nu är det bara att hoppas på att vår bil går att fixa hyfsat lätt.

Fler som fotar idag hittar du på ettfotoitimmen.se.

4 kommentarer :

Ulrika sa...

Ooooh, spännande!!!! :-)

Anni sa...

Så spännande med tygaffär - anar att det blir franska skönheter där?
Just nu skulle jag nästan göra vad som helst för att få vara i den där provensalska miljön på din bild istället för här i iskylan.

Micke sa...

Spännande med egen affär.
Gött med lite värme där du var i veckan också..

Annars är det tokigt lugnt med EFIT numera, ja bloggar och sånt.

Vonkis sa...

Låter spännande det där med tygaffären, ska hålla ögonen öppna :-)

Mindre roligt då det där med bilen, hoppas den blivit lagad nu. Koftan var jättefin. Är det Blackwood Cardigan det också?