fredag 4 september 2020

En fredag i bilder

 Publicerar min EFIT-dag i efterhand. Fotade åtminstone halva dagen men blev inte färdig med redigeringen. Men här är en fredag ur mitt liv. Fler som fotade den 4 september hittar du på ettfotoitimmen.se.

Vaknar tidigt men ser inte påminnelsen om efit-dagen förrän strax innan sju. Fotar ut mot sjön, min standardbild i stort sett varje efit-dag. 
Vid kvart i åtta gör jag 20 minuters styrketräning tillsammans med Sofia på svtplay.
Gick en promenad efter gympan och tar en kopp kaffe när jag kommer in igen.
Hittade några kantareller på promenaden och nu rensar jag och steker dom för att njuta av de goda smaken. 
Vid elva-tiden har jag letat fram lite garn att ev. sticka lite bebiskläder av till ett kommande barnbarn. 
Strax efter ett gör jag klart en annons som ska skickas iväg till en lokaltidning. Det blev samma format som sist eftersom tiden inte räckte till att göra en ny. Och iofs blir det kanske igenkänning när annonsen ser likadan ut från gång till gång. Det kommer också att vara ett reportage om mig och min tygaffär Lindbo Textil i kommande nummer. 
Efter förra bilden åkte jag till butiken och hade öppet ett antal timmar, missade att fota och inte blev det heller några bilder från tv-soffan med stickningen i handen. Men när jag krupit ner i bädden tog jag den här bilden. Vi ses igen den 27 september!




2 kommentarer :

Vonkis sa...

När jag jobbar brukar jag sätta ett larm på telefonen för att jag ska komma ihåg att fota under dagen :-)

Vad kul med reportage i tidningen. Du länkar väl till den när den publiceras?

Anni sa...

Du var sen med bilderna och jag är sen med kommentaren. Ibland hinner man inte med. Kul att du uppmärksammas i lokaltidningen, den sortens reklam är värd väldigt mycket!
Kantareller skulle jag också vilja plocka, men det lär väl bli på torget som vanligt.
Vi "ses" på söndag!