lördag 26 februari 2022

Ett foto i timmen

 Idag lyckades jag upptäcka påminnelsen om att det är EFIT-dag idag. Eller rättare sagt såg jag påminnelsen för några dagar sedan och såg till att skriva in den i papperskalendern också. Får se om det blir bilder från hela dagen. Fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se.

Vid sjutiden var det ca 6 minusgrader och soligt. Så underbart med ljuset och att det inte snöar eller regnar som det annars gör varannan dag.
Vid halv åtta dricker jag min andra kopp kaffe
Strax efter åtta är det dags att "klippa" mannen. 
Strax efter 9 kommer jag på att jag ska vattna blommorna. Förra lördagen planterade jag om mina pelargoner och de har redan börjat växa. 
Klockan tio öppnade jag butiken och fick direkt kunder. Men vid 11.20 fotar jag en hög med nya tyger som snart kommer in i butiken
Vid 12 har jag ätit lunch och njuter av solen som lyser in i kontoret. Går ut utanför butiken och fotar den fantastiskt blå himmeln. 
Kl. 13 börjar föreningen Stickas årsmöte via zoom. Jag chansar på att jag kan vara med mellan kunderna. 
Klockan 14 stänger jag butiken för idag. Nu ska jag bara plocka ihop lite och sen åker jag hem och tar helg. 
När jag kommer hem strax efter tre är jag väldigt trött och går och lägger mig och vilar en stund. 
Jag somnade visst och vaknar av larmet för EFIT när en timme har gått. Såå skönt var det att vila en stund. 
En stund efter fem sätter jag mig och fixar med dagens bilder så här långt och lägger upp dem. Nu ska jag tittar runt hos de andra som också är med på EFIT-dagen idag. 
Vid sextiden tittar jag in på ett amerikanskt syforum.
Vid sjutiden har mannens son med familj kommit till oss och vi äter potatis- och purjosoppa. 
Vid åtta-tiden börjar mellon och vi ser det tillsammans med barnbarnen. Vi hade bestämt oss för att inte titta förrän finalen men nu blev det en titt på en delomgång också. Det var inget att glädjas över...
Vid niotiden ger jag hunden påfyllning i vattenskålen och det här får bli min sista bild för idag. 



7 kommentarer :

Anna sa...

Halloj! Inne och kikar på din dag! Har du några somriga gardinkappor, som går att sy en kjol av?
Ha en skön kväll!

// Kram Anna

Efwa - Medea sa...

Hej Anna! Jag säljer inga gardiner men däremot tyger att sy kläder av. Är det blommigt du är ute efter. Jag har mycket fler tyger än de som finns i webbshoppen. Skicka ett mail till hej@lindbotextil.se om vad du gillar för färger så kan jag fota något till dig så får du se om det är något som passar. /Efwa

Anni sa...

Visst är det härligt med ljuset på morgonen!? Jag reagerade också på det idag.
Väldigt snygga tyger,de där rutiga ...

Efwa sa...

Visst är tyget med rutor fint. Det är dubbelvävt och enfärgat blått på andra sidan. Jag tror att det blir väldigt fint som kappa el jacka.

Anna sa...

Hej Efa! Bara ngt som passar till sommarkjolar. Är inte så hemma på sömnad. Var mer för hammare å spik. Och jag kom ju på det, att använder jag gardinkappor, behöver jag bara sy en söm! Färger är Baby blå, ljus beige, ljus syren, ljus lila...
// Kram

Vonkis sa...

Kikar in på din dag så här lite i efterhand :-)

Micke sa...

Väldigt stor skillnad på morgonljuset nu några dagar senare. Funderar på stänga av automatiken som tänder upp delar av huset klockan 06;15 vardagar.

Men vad vitt av snö ni ännu har där i södern.