lördag 12 mars 2022

En dag att minnas

De flesta dagarna är vanliga dagar och när jag fotar ett foto i timmen så blir även den vanliga dagen något att minnas. Fler som också fotar sin dag hittar du på ettfotoitimmen.se.
Vaknar tidigt, helt utan väckarklocka. Men nu börjar det bli ljust redan runt sex och trots rullgardin väcks jag. 
07.30 sitter jag i soffan och funderar över dagen, skriver morgonsidor och surfar lite på telefonen. Dricker kaffe också förstås. 
Vid halv nio är jag ute på promenad. Jag älskar verkligen att ha skogen precis intill. 
Vid halv tio har jag plockat ihop mina saker för att åka iväg till jobbet. 
Vid halv elva ska jag precis hälla upp kaffet då jag hör att jag får kunder i butiken. Kaffet var kallt när de gav sig iväg.
Mellan kunderna rensar jag papper och sorterar de jag ska behålla. Vid halv tolv har jag kunder i butiken men fotar lite snabbt när jag är på lagret för att hämta ett tyg. 
Vid halv ett fotar jag några tyger som jag precis fått ut i butiken.
Vid halv två har jag värmt lunchen och sitter i solen på kontoret och äter den.
Efter stängning filmar jag och lägger upp en filmrulle på instagram. Du kan kolla in den här
Jag blir kvar länge på jobbet idag. Innan jag åker hem klipper jag till en jacka som jag ska filma när jag syr några detaljer på. Tar med den hem och får se om jag orkar sy i helgen eller inte. 
Bonusbild som jag tar upp mot kyrkan i Liared när jag till slut är på väg hem. Så underbart med solsken!
Vid halv fem har jag och mannen hjälpts åt att få in en hylla i vårt "nya" förråd. Vi har installerat en luft-vattenvärmepump i veckan och i det här utrymmet stod elpannan och varmvattenberedaren tidigare. Nu kan vi förvara lite andra saker här i stället. 

Så trist, men jag råkade radera resten av bilderna från den här dagen...

8 kommentarer :

Ullis sa...

Så mysigt med en egen butik.:)

Vonkis sa...

Visst är det härligt med våren!

Micke sa...

En hel del snö kvar hos er ännu ser jag.. Blev inget utrymme över hos mig, värmepumpen min står där varmvattenberedaren stod. Båda stora som en garderob.

Hanna sa...

Ja visst är det underbart att ha skogen runt knuten! Det njuter jag också av

Razzy sa...

Underbart med naturen nära

Anni sa...

Luft- & vattenvärmepump är toppen, vi har haft vår i över tio år och är supernöjda!
Ljuvligt med vårvintern hos dig. Och ljuset!

Heidi sa...

Ljuset är det bästa med den här årstiden:)

Fast det är ju snö fortfarande där du bor. Vackert, men samtidigt lite kallt utomhus då, förstår jag av bilderna:)

Du är alltid så flitig. Det är härligt att se:)

Lillian "sognafaret" sa...

Jeg storkoser meg når jeg titter inn på slike innlegg. Der en får innblikk i andres helt vanlige dager.