torsdag 7 juli 2022

En regnig sommardag per timme

 Ingen rolig dag att visa eftersom jag är sjuk och inte kan öppna min butik idag efter semestern som det var tänkt. Men sånt är livet. Jag har haft feber sen i måndags men idag är det bättre. Men jag är för medtagen för att öppna butiken så jag får vila idag också. 

Jag har missat alldeles för många efit-dagar men nu vill jag se till att komma igång igen. Något roligt kanske det visar sig att jag får till trots sjukdom. Fler som fotar hittar du som vanligt på ettfotoitimmen.se.

Strax efter åtta är jag ute för att kolla varför inte robotgräsklipparen kommit igång och då får jag se att mina första dahlior slagit ut. Vilka ljuvliga blommor. Det är första året som jag har egna dahlior trots att jag alltid velat plantera dem så har jag av olika anledningar aldrig kommit mig för. 
Strax efter nio äter jag lite yoghurt för att få tillbaka lite kraft. Febern har sjunkit och förhoppningsvis stiger den inte igen. 
Strax efter 10 fixar jag bilder att lägga upp i sociala medier för att tala om att Lindbo Textil inte öppnar idag som tänkt.
11.10 tittar jag på tvätten som är klar i maskinen men jag har inte tillräckligt med ork just nu för att hänga upp den. Det får bli efter att jag vilat mig lite. 
12.10 ligger jag fortfarande i sängen efter att ha vilat en stund.
13.20 har jag hamnat i sängen igen efter att ha ätit lunch och jag spelar en omgång med candy crush innan jag ska sova lite igen.
14.20 och jag hade precis vaknat när telefonen ringde och några kunder stod utanför affären. Jag kände mig pigg så jag snabbfixade till mig och åkte iväg.
15.10 är jag fortfarande i butiken och kunderna väljer tyger att köpa.

Vid 16.10 är jag på väg att vila en stund igen och tittar på almanackan men några av mina fina barnbarn som hänger intill sängen. 

8 kommentarer :

Anni sa...

Har du testat dig för covid? Det är många som insjuknar nu.
Bortsett från att du är sjuk så är det ju kul att se dig här igen <3

Vonkis sa...

Tråkigt att bli sjuk när du skulle öppna igen :-(

Lillian "sognafaret" sa...

God bedring, det er litt leit når ting ikke blir som man har tenkt. Men da må man gjøre det beste ut av det.

mossfolk sa...

Usch så trist att vara sjuk! Krya på dig!

Anni sa...

Hoppas att turen till butiken inte tog helt slut på dina krafter.

Micke sa...

Du får krya på dig där. Bara vanlig förkylning eller nått på C?

Annika sa...

Tack för titten hos mig
Och hoppas att du mår lite bättre nu

Efwa sa...

Tack för alla kommentarer. Jag blev lite matt efter att jag varit i butiken och sov många timmar. Men idag är jag helt pigg. Konstig sjuka och jag testade inte för covid vilket jag kanske skulle gjort. Men efter att både haft det i februari och att ha fått tre sprutor borde jag väl inte få det eller??