lördag 25 maj 2024

Försommarlördag i maj

 Det är dags att fota en bild i timmen igen och fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se

Jag vaknade redan vid fem men lyckades somna om. Tyvärr kände jag mig väldigt trött när jag vaknade av klockan vid sju, men piggnade snart till av promenad, jobb och annat. 

Här kommer min dag i bilder:

Vid kvart i åtta är jag ute på promenad och funderar på om den svarta hästen kramar eller trycker ner sin "kompis".

Kvart i nio har jag precis duschat

Kvart i tio är jag på väg till jobbet men hinner fota en av de första utslagna pionerna för i år. Jag älskar verkligen pioner. Så mycket att jag t.o.m tatuerat in en pion (en vit) på ryggen.

Vid kvart i elva har jag precis servat en kund. Nu blir det kaffe...

Vid kvart i tolv filmar jag till min youtubekanal. Hoppas ha tid att redigera och publicera den i helgen


Kvart i ett sitter jag på en stol och "har rast" eller slöar...

Strax innan två börjar jag plocka ihop datorn och lite annat som ska med hem.

Vid kvart i tre har vi ätit klart lunchen på vår lokala Rasta-restaurang. Idag åt jag raggmunk med pannoumi och lingonsylt.
Jobbar i trädgården och missade att fota 15.45 men vid kvart i fem dricker jag en kopp kaffe i solen

Kvart i sex fotar jag en lavendel jag planterat. 

Kvart i sju är arbetet i trädgården slut och jag får ett glas bubbel i solen.

Kvart i åtta tittar vi på vädret och sedan ser vi ett avsnitt av nya säsongen av Sanditon. 

Detta blir sista bilden idag. Ses om drygt en vecka

8 kommentarer :

Annika sa...

Tack för titten hos mig.
Fin bild på hästarna och rolig.

Joakim sa...

Kaffe efter jobb är alltid trevligt :)

Vonkis sa...

Nej men, nu vill jag ju veta varför den svarta hästen gjorde så där 😂

Anonym sa...

Vilken vacker pion! Mina verkar ha dött sen förra året. Så trist! Lyxigt med ett glas bubbel i kvällssolen 👍 Ha en fortsatt fin helg!

Karoleen sa...

Missade mitt namn 🫤

Anni sa...

Du sprudlar av energi, så mycket du hinner på en och samma dag!

Joakim sa...

Var en vacker dag. Får hoppas det fortsätter så.

Micke sa...

Lokala Rasta.. Enda jag vet om och har besökt :)

Brukar hålla mig att posta på EFIT-sidan innan jag fått upp kanske 3-5 timmar.