fredag 17 september 2010

Dubbelt

I våras gick jag med i en dubbelsticknings-KAL men inte förrän idag tog jag mig för att lägga upp. Katrina, som håller i KALen har lagt upp mönster till handledsmuddar och det ville jag gärna ha ett par.
Tyvärr har jag så smala handleder att även när jag stickar med mycket mindre stickor än hennes förslag, blir de för stora. Men, men... jag får ju i alla fall pröva och tanken är att jag ska sticka ett pannband till ena dottern och då passar dubbelstickning väldigt bra tror jag.
På bilden ser ni ena färgställningen och i KAL-bloggen får ni se andra sidan.

4 kommentarer :

Pernilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pernilla sa...

Opps hva skjedde med kommentaren min?
Vi prøver en gang til.
Så fint at du la ut link til den siden om dobbelstrikking. Jeg har hørt om det før men aldrig prøvd det selv. Nå skal jeg utforske bloggen for dette har jeg lyst og prøv!
Muddene du lager blir kjempefine!

Ha en riktig fin helg!

Pernilla

DesignKatrina sa...

Pannband är en väldigt bra idé tror jag med! :) Det blir spännande att se.

Alexandra sa...

Vad duktig du är! Jättefina prickar =) & färger =)