söndag 19 september 2010

Level 2

Har ni sett vilken fin mössa Anna gett oss mönster till? En mössa i Level2, lite svårare och mycket snyggare.
Jag insåg att det var dags att starta julklappstillverkningen och nu är jag nästan halvvägs på en grön mössa i Annas mönster. Självklart är garnet från skattkistan = min garnsamling.

Jag har även nått level2 på ärmarna till min fiskrens-tröja. Bara två färger kvar sen är tröjan klar och det isländska garnet utrensat ur skattkistan.
Som ni ser på bilderna skiner solen i Provence idag men det är ganska svalt. Det har nog varit ner mot 10 grader i natt och det är svalt här. Hoppas att solen värmer upp luften lite. Senare idag ska jag gå på någon slags utställning för föreningar här i Arles. Bl.a. har jag fått tips om en förening som ger undervisning i franska. De ska jag prata med, hoppas bara de kan lite engelska.

3 kommentarer :

Helena sa...

Jag är otroligt nyfiken på fiskrens-tröjan!!!! Det lilla jag kan se här faller mig otroligt mycket i smaken:)

Anna sa...

Så roligt att du gör mössan! Säg gärna till om du hittar fel i mönstret!
Vilka fantastiska garner du har köpt (såg dem i ett annat inlägg!)

Madeleine sa...

Oh, det här ser väldigt spännande ut! :D