lördag 15 januari 2011

På torget en sväng

 I förmiddags åkte jag och Sanna in mot stan för att gå på torget, som är värt ett besök om du är i Jönköping någon lördag. Men först var vi på loppis och på väg mot torget gick vi förbi Slottskapellet där jag gifte mig på alla hjärtans dag 2008. Klart jag ville ha ett kort.
 Det var dåligt med knallar på torget just den här lördagen men det var roligt att titta lite i alla fall. Sanna tyckte att det passade med svenska flaggor i bakgrunden så att det syns att jag är i Sverige. Jag tycker att det syns på snön. =)
 Här är fina Sanna, näst äldsta dottern. Bakom henne är hatt-ståndet. Alltid massor med fina hattar och mössor.
Det fanns inga grönsakshandlare idag men en blomsterhandlare hittade vi i alla fall och där fanns både hyacinter, amaryllis och julros.
Tack Sanna för en mysig förmiddag.

1 kommentar :

Myggan sa...

Torget är alltid lika mysigt. Det var ett tag sen jag var där.
/Anna