söndag 16 januari 2011

Äntligen

Efter flera dagars väntan kom till slut nya Knitty. Tydligen dök den upp samma minut som jag somnade och det var väl tur annars hade jag nog inte kommit i säng.
Det finns flera saker som jag kan tänka mig att sticka. Jag gillar kragen på Jacqueline, som går att knäppa på flera olika sätt. Joanie är också snygg även om jag tycker att den ser lite väl rymlig ut på modellen. Men eftersom den är stickad top-down är det ju lätt att fixa. Gweneira-sjalen av Susanna IC, ser ljuvlig ut.
 Jag har även en önskan om att komma igång att sticka sockor och de här två mönstren ser mysiga ut. De bruna är Java och de limegröna är Sweetheart. Men först skulle jag nog vilja ha koftan Turn of the Glass. Har ett tag tänkt sticka en kofta som formas i midjan med hjälp av flätor och här är den. Jag tycker den ser lite väl kort i livet ut på modellen, men som vanligt är det ju lätt att fixa.

Vi får se vad det blir och om det blir någon nu i vår. Ska bara slutföra lite annat först.

1 kommentar :

kråkspark sa...

Ja, man går gärna och väntar på när Knitty kommer ut med ny kollektion. Den här gången var det verkligen inspirerande modeller.
Tack för tipset om min lila tröja. Den som jag stickade efter var på engelska, kanske därför som jag inte hittad den.