tisdag 27 november 2012

En dag i bilder

Idag är det EFIT-dag. Idag fotar jag med min telefon och appen Retro Camera. Fler som fotar idag hittar du här.
Vid 21-snåret tittar vi på ett avsnitt av House of Elliot. Vi är inne på säsong två i boxen med alla säsongerna som vi köpt från discshop. Fantastiska kläder och jag blir så inspirerad. Men det här får bli min sista bild för idag. 
Vid tjugo-tiden skriver jag ikapp och når upp till 45104 ord. Tre dagar kvar och bara 4900 ord kvar.
Strax innan nitton steker jag provençalska tonfiskfärsbiffar som vi ska äta tillsammans med ugnsgratinerad butternut-squash.
 Vid artontiden har jag skrivit dagens första skrivpass och det blev ungefär 1200 ord. Ett pass till så har jag skrivit så mycket idag som jag tycker räcker. Snart är det dags att laga mat men först lite surf...
Vid sjutton-snåret sätter jag igång dagens skrivande. Kollar in nanowrimo-sidan lite innan jag sätter igång. Man kan se på min kurva att jag återhämtat mig bra de sista dagarna. Självklart tänker jag klara 50000 ord innan november är slut.
 Vid sexton-snåret har vi ätit sen lunch och jag stickar lite på en annan eventuell julklapp. Mönstret hittar du på ravelry.
 Vid femtonsnåret har vi varit just handlar klart på en av stormarknaderna i stan, E.Leclerc.
Bonusbild från varuhuset. Nu finns det massor med julpiffade spritflaskor i butiken, bl.a. Absolut Vodka.
 Vid fjortontiden är vi på väg hem. Efter lektionen hjälpte jag fröken med hennes skrivare som inte fungerade. 
Vid trettontiden är lektionen snart slut och vi brukar avsluta med lite konversation och vissa ord måste slås upp i detta, i franska familjer, vanligt förekommande uppslagsverk. 
 Vid tolvtiden går vi igenom vissa delar som vi haft i läxa till den här gången.
Vid elvatiden är vi på väg och nästan framme hos franska-fröken. Hon bor några mil bort men snart är vi framme.
Vid tio-tiden stryker jag en massa saker från att-göra-listan. Strax dags att åka på franskakurs.
Hade glömt att sätta påminnelse så mina första vakna timmar förblir odokumenterade. Strax innan nio stickar jag i alla fall på något som kanske blir en julklapp.
posted from Bloggeroid

13 kommentarer :

susanne sa...

Hoppas du har haft en bra dag

Nett sa...

Snygg stickning där, jag skall snart sätta mig med min virkning. Bara hinna plocka undan och fixa lite mat. Skönt att ha strykit bort en del från listan kan jag tro.

Micke sa...

Tycker som det såg ut det bara vad gosaker som handlades ;)

Efwa - Medea sa...

Gosaker var ordet, Micke!

Maria sa...

Vad trevligt att få se din dag.
Visst är det roligt att fota med mobilen? :D

Vonkis sa...

En till som gillar att-göra-listor ser jag :-)

Kattis sa...

Vad duktig du är, som skriver så mycket! Får man äran att läsa då du är klar?

Manduzana stickar sa...

Tonfiskfärsbiffar låter himla gott!

Sofia sa...

Vad skulle man göra utan Att-göra-listor? Det låter intressant med novellskrivning, jag måste kika in på den webbsidan...

Kattis sa...

Älska huset Elliot!

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din dag.

Anni sa...

Vilken spännande mat ni äter och vad det låter intressant med skrivandet! Grattis till vinsten härom inlägget! Jag ska kika in på dina länkar och se om jag förstår mera.

Efwa - Medea sa...

Kattis: vi får se om det blir något läsbart av det jag skriver just nu. Men novellen publiceras i en antologi i mitten av december. Vet inte mer exakt ännu men förhoppningsvis kommer jag att kunna skriva mer om det längre fram.