onsdag 28 november 2012

Regn och elände...

Fy vad trist det är när det bara regnar och regnar. Men samtidigt kan jag med gott mod sitta inne och sticka varvat med att skriva de sista femtusen orden på min nanowrimo-bok. Jag har idag mest stickat på mina mamelucker som jag tror att jag kommer att ha nytta av när jag kommer till Sverige i mitten av december.
Jag stickar efter ett mönster på tights från drops, nr 103-23 och kortar av dem till att sluta mitt på låret eller nåt. Jag har inte riktigt bestämt än. Kolla in mer på min ravelrysida.
Mannen hittar inte heller någon av sina mössor och jag tycker kanske att han borde ha en och letade fram en jag stickade för några år sedan som blev för kort. Nu ska jag repa upp halva och sticka på en bit så att den blir lagom. Dessutom har jag kollat lite i min garnsamling och kombinerat lite garn för att kunna sticka Janettes fina Coir i julklapp till några stycken i min närhet. Vi får se om det blir så eller inte.
Men nu tillbaka till orden som ska in i min bok...

4 kommentarer :

Carola sa...

mysigt med mamelucker! jag kör med thermoleggings :) de är varma å sköna! klara man lätt -30

Efwa - Medea sa...

Carola: Jag har också thermoleggings. Verkligen superskönt men mamelucker ovanpå det är säkert ljuvligt.

Manduzana stickar sa...

Nu blev jag inspirerad! Jag ska nog också sticka mig sådana, och tights.

Hamrånge slöjdare sa...

Jag har stickat en kort kjol att dra utanpå jeansen. Det är samma mönster ser jag som på dina mamelucker.Den är jätteskön. Men du anväder ju inte jeans vad jag förstår.