söndag 9 december 2012

Söndagsbilder

Dags att fota sin dag i bilder. Fler som fotar sin söndag hittar du här
21.30 Tittar på sista delen av tredje säsongen och inser att det nog var planerat för en fjärde säsong men något kom emellan. Serien har varit superbra och jag kan nog tänka mig att se den igen om några år.  
 20.30 tittar vi på näst sista avsnittet av Huset Elliot tillsammans med vår vän G på besök.
18.30 är det lite snacks. Supergoda minikorvar innan maten som blev fisksoppa och tyvärr glömde jag helt bort att fota. 
17.30 Får en chock när jag ser en bild på facebook som min pappa lagt upp på mitt hus på landet. MYCKET snö var det visst. 
16.30 fixar jag lite banners och andra bilder. Söker efter en speciell font men hittar den inte förrän jag letar på en backup-hårddisk.
15.30 jobbar jag med föreningen Stickas hemsida. Det börjar en ny mysteriestickning torsdagen den 21 december och nu förbereder jag mönsterdelar som ska läggas ut. Det är EvaL8 som gjort mönstret men jag webbfixar. 
14.30 äter vi sen lunch. Idag blev det kronärtsskocka med vitlökssmör. *mums*
Vet inte vad jag gjorde 13.30 men det var säkert något garnrelaterat.
12.30 fotar jag till en instruktion för hur man syr ihop med maskstygn. 
11.30 stickar jag på mina mamelucker som jag vill bli klar med innan vi åker till Sverige nästa söndag. Har precis delat upp och ska sticka benen nu. 
 10.30 ser det ut att bli en härligt solig dag. Tyvärr är det kallt men ljuset gör att det ändå är underbart.
Vid nio-snåret pågår morgonstickningar av olika slag. Bl.a. den här dubbla hexagonen blir klar.
 Vid åtta-snåret ser jag att det kommer att bli en solig men blåsig dag.

7 kommentarer :

Anonym sa...

Fint! Ett bra tips!Stickar du dem dubbla med magic loop?
Vänl. hälsn. Agneta

Efwa - Medea sa...

Ja, just den här stickade jag med magic loop och la upp med turkish cast on. Kanske kommer jag att sticka resten på strumpstickor.

MTRQA sa...

Snygga stickningar! Och vad härligt att få sticka i/till Provence!

Hanna sa...

Ja, mycket snö har vi på många håll här i Sverige nu!
Men det har inte du ser jag! ;) Jag tror nog du kommer få en chock när du kommer hem sen... :P

Sirpa sa...

Tack för titten på min efit-dag! Ja, varma mamelucker sitter inte fel i det svenska vintervädret!

Manduzana stickar sa...

Kikar in på din efit-dag. Jag minns att jag såg något avsnitt av House of Elliot när det gick på tv men jag minns inte så mycket :p

Micke sa...

Vafalls, glömma fota maten på detta vis ;)
Haha.. bara skojar!

Mycket stickning med där.