lördag 8 december 2012

Stickinspiration

Som om det inte räcker med alla stickningar jag startat upp den senaste veckan, blev jag idag inspirerad av den här sjalen på marknaden.
Eftersom den bara kostade 5€ slog jag till för att kunna studera löven närmare.
Troligtvis blir den antingen en julklapp eller present senare men först ska jag rita av hur den är stickad.
Stickar för övrigt mest på en hel massa julklappar som kommer i ett inlägg efter jul, men också Eva-Lottas kalenderstickning där jag kommit lite på efterkälken. Får se om jag lyckas komma ikapp i helgen.

5 kommentarer :

Hamrånge slöjdare sa...

Ser lite klurigt ur det mönstret.
Men du kan säkert ta ut det!

krakel sa...

Fin sjal. Du är så flitig med inlägg att jag blev rädd att något hänt när det gick så många dagar utan inlägg.

Efwa - Medea sa...

Ja, det är ju lite ovanligt att jag inte bloggar varje dag men livet är fullt av annat så tiden räcker inte till.

MalinSj sa...

Det ser ut som en väldigt skön sjal. Duktigt av dig om du kan göra mönstret efter att bara titta på den. Ha sköna julveckor och sticka inte sönder dig.//MalinSj

heidi sa...

det är ett fint mönster på den sjalen! det skall bli spännande att se hur du återskapar det:)