tisdag 5 augusti 2014

Återvinning - Sew for a Change

Månadens stjärnutmaning handlar om att bli bättre på att återvinna. För att få 10 nya friska poäng ska jag bli bättre på åtminstone tre områden. Vi har fått förslag på olika områden och så får jag själv välja vilka tre saker jag ska bli bättre på. Jag tänker till största delen genomföra detta i mitt svenska hem eftersom det är där jag kommer att vara största delen av månaden.
Jag har inte riktigt bestämt än vilka områden jag ska välja men det blir kanske:

  • Dra igång komposten igen. (i mitt svenska hem). Jag måste vända materialet som ligger i den och se till att den börjar arbeta igen. Jag har inte använt den sen förra året så jag har säkert massor med fin jord att lägga ut på landen. Den är säkert full med arbetande maskar också så det blir nog inga problem att få igång den igen. 
  • Jag ska se till att återvinningen av diverse saker i hemmet blir enklare. Jag har utrymme i mitt stora skafferi där jag ska se till att det blir lätt att sortera saker från hela hemmet. Inte bara från köket.
  • Jag ska gå igenom mitt tyglager och lämna småbitar, som ändå inte kommer att bli något hos mig, till återvinning. Jag ska även göra en storrensning i min svenska garderob och lämna det som jag inte längre älskar till tex. Erikshjälpen.
  • Jag ska även se till att återanvända några prylar som står på vinden eller i någon bod. Kanske kan något komma till användning antingen hos mig eller i förrådet hos min mamma som snart ska flytta.

Inga kommentarer :