onsdag 6 augusti 2014

Min största last

 Idag var det dags för en extra stor onsdagsmarknad, som det alltid är första onsdagen i månaden och det är då jag kan dämpa mitt behov av vackra libertytyger. Den här gången blev det de två på bilden ovanför. Jag köpte en meter av varje och ska sy enkla klänningar enligt modellen nedan. Hon som sålde sa att det skulle räcka med en meter och då litar jag på det.
Klänningen är en enkel, a-linjeformad klänning med holkärm. Det undre tyget har jag redan sytt en skjortblusklänning av en gång, men den är för varm nu på sommaren så jag syr en till och tyget är ett av mina favorittryck av liberty så det gör mig bara glad att ha fler plagg av det.

5 kommentarer :

Catharina S Larsson sa...

Vilka härliga tyger! Det blir säkert jättefina klänningar.

kråkspark sa...

Snacka om att man är avis på att du har den där marknaden! Vilket mönster har du till klänningen?

Heidi sa...

Det kanske är din största last - men det är en bra last:)

Efwa - Medea sa...

Kråkspark: Jag utgick från klänningen Japanese Flowers no19, från senaste Ottobre dam och gjorde om den till en hel klänning och a-linjeformad kjoldel.
Jag har tidigare sytt två klänningar som mönstret är och de hittar du här.

Selda sa...

Å, vilka vackra tyger! Så underbart att ha tillgång till en sån marknad!