torsdag 29 januari 2015

Aktivt arbete

Jag förstår att det skulle gå väldigt fort att bli klar med en stickning om jag bara stickade på en åt gången. Men så funkar inte jag. Just nu har jag 7 aktiva stickningar, eller sex om jag ska vara helt ärlig. Den sjunde, som är ett par tvåändsstickade vantar, stickar jag inte på varje dag, men det gör jag med de andra.
Överst ligger två babybyxor som jag stickar till kommande barnbarn. Det första är väntat i dagarna och nästa kommer i juli. Det blå och röda i mitten är ett par sockor till mannen och rabarbersockorna till mig. Sedan ligger en rostfärgad Emelie-kofta, sedan en blåbärsmössa till barnbarnet som dyker upp när som helst och till sist de pågående, vackra tvåändsstickade vantarna, som kanske får bli min flygstickning på söndag när jag åker mot Sverige.

1 kommentar :

Heidi sa...

Själv är jag monogamstickare av just den anledningen - har jag flera stickningar på gång tar det längre tid att bli klar:) men olika är bra!

och om jag skall vara petig är jag sugen på att börja med en till stickning just nu - bara ett par halvvantar...:D jag får väl se hur det blir med det:)